ابزار رایگان وبلاگ

ابلاغ اصلاحیه اساسنامه مدارس نمونه دولتی به استان‌ها

اسلایدر

ابلاغ اصلاحیه اساسنامه مدارس نمونه دولتی به استان‌ها

جام جم آنلاین: اصلاحیه اساسنامه مدارس نمونه دولتی مصوب هشتصد و چهل ‌و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا به استان ها ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا، براساس این اساسنامه، به منظور فراهم آوردن زمینه رشد بیشتر علمی و پرورشی دانش‌آموزان مستعد به ویژه دانش ‌آموزانی که دسترسی کمتری به امکانات آموزشی و پرورشی مناسب دارند، مدارس نمونه ‌دولتی مطابق مفاد این اساسنامه تاسیس و اداره می‌شود.

این گزارش با اشاره به اهداف تشکیل این مدارس می‌افزاید: اهتمام ویژه به امر تربیت این‌ دانش‌ آموزان در تراز دانش‌آموزان شاخص در تعهد، ایمان و علاقه به نظام جمهوری اسلامی ایران، ارایه نمونه‌ای مناسب برای سایر مدارس در ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی، فراهم آوردن شرایط مناسب برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان مستعد وایجاد زمینه تربیت نیروی‌انسانی مورد نیاز مناطق کمتر برخوردار از میان دانش‌آموزان بومی ـ منطقه‌ای از اهداف تشکیل مدارس نمونه دولتی است.

در این اساسنامه آمده است: مدارس نمونه‌دولتی به واحدهای آموزشی و پرورشی در دوره‌های راهنمایی تحصیلی و متوسطه اطلاق می‌شود که با گزینش دانش ‌آموزان مستعد، بهره‌گیری از معلمان کارآمد و مجرب و تامین امکانات مناسب، زمینه ارتقای آموزش و پرورش دانش‌آموزان با اولویت مناطق کمتربرخوردار را فراهم می آورد.

در صورت وجود منابع امکانات و زمینه مناسب (نیروی انسانی، تجهیزات، فضای آموزشی و دانش‌آموز) مدارس نمونه دولتی در هر منطقه، ناحیه یا شهرستان به پیشنهاد اداره ‌کل آموزش و پرورش و موافقت معاونت آموزشی ذی ربط تاسیس می‌شود.

ملاک پذیرش دانش‌آموزان در این مدارس، امتیازات حاصل از ارزیابی‌های رسمی دوران تحصیل و نتیجه آزمون ورودی پس از برگزاری امتحانات نوبت دوم (خردادماه) خواهد بود.

براساس این شیوه نامه،در مناطق کمتر برخوردار که رفت و آمد روزانه برای دانش آموزان و هنرجویان مقدور نیست، مدارس نمونه دولتی بصورت شبانه‌روزی تاسیس و اداره خواهد شد.

دانش‌آموزان این گونه مدارس در طول سال تحصیلی حداقل یک فعالیت پژوهشی در راستای اهداف دوره و یا رشته تحصیلی مربوط به خود را با کمک دبیران یا هنرآموزان انجام و به مدرسه ارایه می کنند.

این شیوه نامه یادآور شده است مدارس نمونه دولتی می‌توانند برنامه هفتگی خود را در پنج روز هفته تنظیم و اجرا کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 18 آذر 1393برچسب:, ] [ 13:31 ] [ فرزانگان ]
[ ]